שיפוץ דירת 4 חדרים

יום חמישי, 8 ביוני 2017

זוכרים את הפרויקט החלומי שלי במרכז תל אביב? הפרויקט הלא סטנדרטי?
דירת 100 מ"ר בבניין משנות ה- 50 בעלת צורת טרפז עם קירות אלכסונים, חדר משולש ועוד שפע דברים לא טריוויאליים?
כאן בחלק הראשון, תוכלו לקרוא איך הכל התחיל.
בחלק השני תוכלו להציץ על תהליך העבודה והצצות ראשונות בלעדיות.
בפוסט נוסף תמצאו הדרכת יצירה של תמונה צבעונית ממניפת צבעים אשר הפקתי עבור הדירה.

הדירה הזו כיכבה ב-mako ובמגזיני עיצוב נבחרים בעולם. רק אחרי שהם מפרסמים אותה אצלם אני יכולה לפרסם את הדירה גם אצלי בבלוג.

הפוסט הזה יסכם ויחשוף את המחשבות והתכנון שמאחורי הקלעים, טיפים ורעיונות שימושים.
קדימה, מוכנים?

רקע

למי שפוגש לראשונה, או פספס, או לא זוכר הנה "מבט על" של המצב הקיים לפני השיפוץ:

 איך אנסח את זה בעדינות, הדירה לא הייתה במצב טוב. היא הייתה ישנה ומוזנחת. היה ברור שיש צורך בשיפוץ גדול ומשמעותי שיכלול הריסת כל מה שקיים והחלפת כל התשתיות (חשמל, אינסטלציה, צנרת, קירות, חלונות, דלתות ועוד) חלוקת החלל במצב הנוכחי לא אפשרה קשר בין המטבח, שהיה סגור בחדר צדדי, לבין שאר הדירה. גם חלוקת החדרים לא הייתה אידאלית. היה חדר רחצה אחד, חדר שירותים אחד ומרפסת "חנוקה" מאוד ולא מזמינה.
היה עלינו לשבור את כל הקירות הפנימיים של החלל ולהישאר למעשה רק עם המעטפת וכמה "עמודי שלד" שהועלמו מאוחר יותר בתוך אלמנטים מורכבים של נגרות.

את הסרטון הזה אתם חייבים לראות, איך נראה בית שבור מהיסוד (סרטון ההריסה אחרי כל השבירות):
https://www.youtube.com/watch?v=03VDNMdGqj0&feature=youtu.be

ללקוחות היה חשוב שהדירה תהיה מוארת, מרווחת ומנוצלת היטב. הם ביקשו תכנון של חלל אחד מרכזי ופתוח, 3 חדרי שינה , 2 חדרי רחצה ושיהיה מענה למרפסת הצדדית והלא מנוצלת.
כאן תוכלו לראות את תכנית העמדה הסופית שנבחרה:


בתכנון הדירה מחדש טשטשנו את הקווים האלכסונים של הקירות ויצרנו חללים מרובעים ככל שניתן. כדי לטשטש את הקווים האלכסונים מוסגרו אזורים שונים על ידי תיחומם בנישות של צבע וחומרים. נישות הצבע, הופיעו בצורה וחומר שונים בכל חלל .
נבחרה לדירה רצפת מיקרוטופינג בהירה בגוון אפור בהיר. במקומות בהם הופיעו נישות הצבע, רצפת המיקרוטופינג הוחלפה בפרקט עץ שנצבע בגוון תואם לגוון הנישה המיועדת.

חלל מרכזי - מטבח ,סלון ומרפסת

המחשבה הייתה לייצר חלל ציבורי רחב, פתוח ומואר שיכלול סלון ומטבח. לכן, בשלב הראשון שונה מיקום המטבח המקורי לאזור החלל המרכזי ויצרנו מטבח גדול ומאוורר. לאחסון מירבי במטבח תוכננו ארונות מהרצפה לתקרה והוצב דלפק אלומיניום בצבע שחור שמשמש כמרחב עבודה, אחסון נוסף ומהווה חציצה בין המטבח לאזור הסלון ותוחם אותם.
כמו במשחק "איפה אפי?" מי יודע היכן המקרר והמדיח?:) תשובה בסוף הפוסט...


שימו לב איך פרט פשוט כמו גוון הרֶובה השחורה שבין האריחים הלבנים עושה הבדל עצום במראה. עד כמה הצבע שלה מדגיש את האריחים ואת הקווים.

הספות תוכננו גם הן custom made. (מי אמר סט תכניות עב כרס + 17 פריטי נגרות המתוכננים בקפידה ולא קיבל?:))
מדובר בקופסאות מתכת שעליהן מחוברים מזרונים מרופדים ליצירת תחושה קלילה ומאווררת.
בפינת האוכל שולחן דקיק ולבן שהותאמו לו כסאות בהירים. כל כסא שונה אחד מהשני כדי ליצור עניין. לא חייבים שהכול יהיה סט. אפילו רצוי.
בין הספות הוצב שולחן סלוני עגול מברזל שחור ונגיעות של צבע הוספו בעזרת כריות, תמונות ושטיח.

קיר הטלויזיה נצבע בצבע כחול וכמו כן התקרה שמסביבו, הרצפה והדלת שמובילה לחדר. יצרנו בעצם נישה שתוחמת אזור. אלמנט שחוזר על עצמו בדירה בגוונים אחרים.

כאן בצילום למעלה, התמונה הצבעונית אשר עשויה מחתיכות גזרי מניפת צבעים ומקובעת לקיר המסדרון, מוכרת לכם?

כדי לתת תחושה של חלל מרכזי רחב עם מרפסת גדולה הודגש בחלל הציבורי אזור ה"דֶק" שממשיך מהמרפסת החיצונית ועד פנים הדירה. נבנו שתי מדרגות והותקנה לאורכן תאורה סמויה לתחושה של הפרדה ויצירת מפלס חדש. רצפת העץ ממשיכה ומטפסת על גבי קיר המרפסת ברצף ויוצרת תחושה של מרפסת גדולה ומרווחת יותר שמשתלבת עם הצמחייה הירוקה העוטפת את הבית.
אתם חייבים לגלול למעלה ולראות שוב את תמונת ה"לפני" של המרפסת כדי להבין את עוצמת השינוי.

קדימה, בואו נעבור לכיוון החדרים וחדרי הרחצה. (רואים את חדר הרחצה הראשי מבצבץ שם בקצה:))

חדרי רחצה 
בדירה תוכננו 2 חדרי רחצה גדולים ומפנקים. בחדר רחצה ראשי, בדומה למטבח, הוחלט להבליט את הקרמיקות ואת הקונטרסט בין הצבעים על ידי צבע מנוגד של הרובֶה בין האריחים. נבחר חיפוי לבן מרובע לקירות וריצוף מרובע שחור לרצפה. תוכננה שידת כיור מעץ בשילוב של פרזול שחור (קוביית מסגרות שחורה באזור העמוד). יש תחושה שהארונית ממש "מחבקת" את העמוד.

תקלטו איזה ראש מקלחת ענק ומפנק בחרנו למקלחון...

בתוך חדר הרחצה ניצב גם ארון גדול לצד המקלחון המרווח. הארון מכיל בתוכו גם את מכונת הכביסה והמייבש. (בתמונה מטה בצד שמאל)

בחדר הרחצה הורים השתמשנו שוב באותם האריחים אך באופן שונה. בכל חלקו הימני של חדר הרחצה הונחו אריחים שחורים שלמעשה הגדירו ותחמו את גבולות המקלחון. תקרת המקלחון נצבעה אף היא בגוון שחור להשלמת המראה המתוחם. אני זוכרת כשהצעתי את הרעיון הזה הם הרימו גבה. "מה? לצבוע את התקרה בשחור? את רצינית?" אז אני שמחה שאני רצינית כי התוצאה הסופית מטריפה בעיני הלקוחות וגם בעיני:)

חדר שינה הורים

בחדר השינה צבענו את אזור גב המיטה בגוון טורקיז שנותן מראה רענן ונעים. כתם הצבע גלש מהקיר אל הרצפה ונמשך לאורך דלת ארון הבגדים. תוכננה מיטה זוגית לבנה ומרחפת והשידה הצמודה למיטה נצבעה גם היא בגוון הטורקיז להשלמת הרצף.

שימו לב לכתם הצבע ש"זולג" על אחת החזיתות של הארון. הדלת השנייה מצד שמאל, היא שליש בעלת גוון טורקיז ושני שליש גוון לבן. אני זוכרת שגיא הנגר הסתכל עלי במבט תמוהה כשראה את התכנית. הוא ספק חשב שיש טעות ספק חשב שאני צוחקת. גיא אתה אלוף. התוצאה שוס היסטרי.

חדר שינה ילדים

החדר מוקם במקום של המטבח הישן. זה החלל הכי קטן בדירה וכדי להגדיל את תחושת המרחב תוכננו פריטי נגרות לבנים הכוללים מיטה נפתחת, ארגז אחסון, שני ארונות שבאחד מהם שולבה ספריה צהובה.

אחד מהקירות התומכים בבית שלא ניתן להסירו, מוסתר ו"נבלע "בתוך הארון שבתמונה מטה.
עומק הארון הזה 90 ס"מ. הוא תוכנן כך כדי שיהיה לו שימוש לשני כיוונים. חצי עומק מנוצל לטובת החדר וחציו השני מנוצל מכיוון המסדרון ומשמש כארון תקשורת וארון שירות נוסף.

חדר שינה שלישי

לחדר הזה יש חלונות גדולים והוא מאוד מואר. כמעט נטול קירות. תוכננו עבורו מיטה מרחפת לבנה ושתי שידות באטלר שניתן להזיז לאורך המיטה וכמו כן, ארון בגדים גדול אשר בו מופיעות קוביות צבע בגוון ורוד מסטיק ואלון.

זוכרים את שאלת "איפה אפי" כשדברנו על המטבח? איפה המדיח והמקרר? אז טה- דה !!! המקרר בצד ימין והמדיח מצד שמאל לכיור.

והנה מספר תמונות של ה"לפני" מהשטח:
הסלון לפני:

המרפסת לפני:

המטבח לפני:

חדר רחצה לפני:

מקווה שנהניתם ושהתמונות וההסברים תרמו לכם ויהוו עבורכם השראה.
הזדמנות נוספת להודות לכל השותפים הנדירים שלי בפרויקט הנפלא הזה:
לאמיר נבון האדריכל והבעלים של 6B, לרותם חנן מעצבת הפנים, לגדעון לווין הצלם, לגיא גולד הנגר, לאבי הקבלן, לאסף ויינבראום שעיצב חלק מגופי התאורה, לבנות "הביתה" , למעצבת הגרפית מורן מור ערן, לרהיטי אלברט, idesign, סטורי, קסטיאל as is, לcollective, two .m, golf &co.

אם יש כאן בקהל חברות וחברים חדשים, אתם מוזמנות/ים להצטרף:

הרשמה

קישור גוגל פלוס קישור אינסטגרם קישור פינטרסט קישור פייסבוק

סופ"ש נהדר,

סיון.